You are required to read and agree to the below before accessing a full-text version of an article in the IDE article repository.

The full-text document you are about to access is subject to national and international copyright laws. In most cases (but not necessarily all) the consequence is that personal use is allowed given that the copyright owner is duly acknowledged and respected. All other use (typically) require an explicit permission (often in writing) by the copyright owner.

For the reports in this repository we specifically note that

  • the use of articles under IEEE copyright is governed by the IEEE copyright policy (available at http://www.ieee.org/web/publications/rights/copyrightpolicy.html)
  • the use of articles under ACM copyright is governed by the ACM copyright policy (available at http://www.acm.org/pubs/copyright_policy/)
  • technical reports and other articles issued by M‰lardalen University is free for personal use. For other use, the explicit consent of the authors is required
  • in other cases, please contact the copyright owner for detailed information

By accepting I agree to acknowledge and respect the rights of the copyright owner of the document I am about to access.

If you are in doubt, feel free to contact webmaster@ide.mdh.se

Att mäta aktivitet ur ett pedagogiskt perspektiv

Fulltext:


Authors:


Publication Type:

Report

Publisher:

MdH


Abstract

Att enbart låta ett tentamensresultat låta styra vilket betyg en student ska ha efter avslutad kurs anses av många vara ett orättvist system. I en kurs testades idén om att arbeta delvis PBLbaserat och att detta arbete skulle bedömas på resultat och studentens aktivitet. Bedömningen gav upphov till bonuspoäng som kunde räknas till tentamensresultatet vilket gav incitament till att flit och noggrannhet lönar sig. I många kursplaner står det som examenskrav att studenten ska vara "aktivt deltagande" under vissa moment i kursen, vilket ger ytterligare bredd på frågan. Det visade sig dock stora svårigheter att mäta just aktiviteten och att bedöma den på ett rättvist sätt. Det uppstod ibland en anomali på tesen att stor aktivitet var detsamma som aktivt lärande.

Bibtex

@techreport{Sebek865,
author = {Filip Sebek},
title = {Att m{\"a}ta aktivitet ur ett pedagogiskt perspektiv},
month = {November},
year = {1999},
publisher = {MdH},
url = {http://www.es.mdu.se/publications/865-}
}